rebeccaenmarioninindonesie.reismee.nl

Kalibaru en een Verplichte dag in Bali

lieve allemaal, Vanaf YogYakarta zijn we dus met trein via Soerabaya naar Kalibaru gegaan. Aldaar zaten we in een resort, maar wel een hele fraaie. Gigantische flora en fauna. het geheel blijkt vroeger een plantage te zijn geweest en is op 'n gegeven moment ook als hotel ingericht. Allemaal kleine huisjes naast elkaar (kamer met badcel en klein warandaatje ervoor) met zoveel groen tussendoor dat je mar enkele huisjes ziet. En dat groen is dan zeer exotisch, veel bloemdragende struiken en bomen, veel varieteit en vooral veel veel groen. de plantage is trouwens deels nog aanwezig;we hebben een rondleiding gehad. Veel kruiden als kruidnagel, vanille, peper, nootmuskaatbomen maar ook rubberbomen en fruitbomen. De fauna bestond vrnl. Uit spinnen (echt grote lange maar wel ranke spinnen in gigantische webben, brrrrr) en vliegende honden (soort vleermuizen). 2Stuks en wel als soort van huisdieren; zijn vroeger gevangen, worden daar gevoed, gaan soms s'nachts op pad maar komen s'chtends weer naar huis:hangen in hun eigen boom. Echt maf;je kon ze ook aanraken. verder was er ook een zwembad en restaurant. Na de 1e dag daar stond s'ochtends een vriend van Marion ' op de stoep' . : Daan is een Nederlandse man die nu sinds 3 jaar in indonesie woont ( lombok) en die we ook gaan opzoeken later. Maar nu had hij zelf een reisgezelschap op te halen en kon hij 1 nacht overblijven. Het was heel gezellig! de volgende dag ging hij weg en hebben wij nog een middag aangekeuteld. De volgende dag was Marion jarig maar gingen wij met de bus naar Bali ( om vandaaruit tqe vliegen naar Flores). Die busreis zullen we nooit vergeten: plaats voor 65 mensen maar we waren zeker met 85 erin gepropt. Stel je voor: aan de ene kant rij met 3stoelen naast elkaar aan de andere kant rijen van 2stoelen, daartussen een gangpaden ( 1 persoons) en daar werden dan peuterkrukjes neergezet en wij waren bijna de laatst binnen gekomenen dus wij zaten geheel opgevouwen , achter elkaar in dat middenpaden en dat 6 uren lang !!! Daarna nog een uur in de taxi. We waren geheel gesloopt. maar het was wel een tocht met prachtig uitzicht!! We hadden een fijn hotelletje ( met restaurantje) dus dat was goed. vandaag vandaar weer vertrokken, komen bij de incheck balie en krijgen te horen dat er ' problemen met het vliegtuig ' zijn; het bleek dus overboekt te zijn. Volgende vliegtuig pas morgen. Wilden ze ons eerst alleen overboeken en niets compenseren. Heel gedoe gehad, scène gemaakt, moesten nog ' even wachten' leken toen opeens toch nog mee te kunnen (rennen door de douane en naar de gate ) maar op laatst toch niet mogelijk; zeer zeer frustrerend. uiteindelijk hebben we een hotelovernachting gekregen (Ibishotel) en na veel gedoe een avondmaal; dat werd een burgerkingding, vreselijk. Dus zelf maar eten geregeld. In totaal hebben we ruim 3,5uur gewacht op dat vliegveld, dus weer een zware dag. Nu maar hopen dat het morgen goed gaat. Hopelijk hebben we de komende 2weken wat meer tijd en mogelijkheid om uitgebreider te schrijven. Nu moeten we naar bed............O ja, het is hier weer een uur later (6 uren inmiddels al). Het is erg leuk om jullie reacties te lezen!!! tot snel, lieve groet van ons, M en R

Annie

Weer mee genoten veel moois gezien .
En domme pech hebben. Het blijft net!!
Het echte !! leven. Anniexxx

Hanneke E.

Oh, oh, weer heerlijk mee zitten genieten en gniffelen om jullie avonturen. Ik vind het knap dat je vanaf die kabouterkrukjes in het gangpad toch nog hebt kunnen genieten van de mooie uitzichten! Ben benieuwd naar het volgende eiland!
veel plezier, en marion, nog gefeliciteerd!

Annemie

Jeetje.....je moet er wel wat voor over hebben om ergens te komen!!!!
Volgens mij moeten jullie kruipend uit die bus zijn gekomen, en wat betreft de vlucht naar Flores.... Precies hetzelfde meegemaakt maar dan in omgekeerde richting ( van Flores naar Bali in een behoorlijke rammelkast).heb peentjes gezweet in die bak. Sorry Rebecca wil je niet bang maken, maar gelukkig zul je dit pas lezen als jullie al op Flores zijn aangekomen.
Is natuurlijk wel een belevenis om als de locale te reizen en je hebt dan wel wat te vertellen!!
Geniet van het mooie Flores en tot de volgende keer.
Gr.x

Carin

He Marion, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag XXX.
Wat een verhaal en belevenissen. 6 uur op een klein krukje wil niemand maar dat maak je in Europa niet mee dus wat dat betreft is het een belevenis en toch genieten van het uitzicht...lijkt mij mooi om mee te maken!
Logeren op een "plantage"is ook niet niks!! met mooi groen en aparte beesten en spinnen brrr, ik leef met je mee!!!( al ben ik niet zo snel bang)
Geniet met volle teugen en heb het leuk samen! Ik hoop snel weer een fantastisch verhaal te lezen!
Groet en liefs XXXXX

tess

Ha meiden, jullie hebben toch wel een selfie gemaakt op dat krukje in de bus.... die willen we natuurlijk wel zien!!!
Oh Marion, niet echt vergeten, maar ik had steeds de 13 e aug in m´n hoofd... Bij deze onder schaamrood: van harte gefeliciteerd. Volgens mij is deze reis wel een goede therapie voor Rebecca: spinnen en vliegenangst verdwijnen als sneeuw voor de Indonesische zon!
Leuke verhalen. Wacht met spanning weer af naar de volgende. Pas goeed op jullie zelf. Liefs, Tess

RAYMOND

Lieve lieve REBECCA jullie maken wel VRESELIJK VEEL MEE dus dat kun je dan ook je HELE LEVEN niet vergeten.MAAR ik ben ook heel blij dat jullie elkaar hebben om een en ander samen op te lossen dat is NATUURLIJK WEL HEEL PRETTIG dat je niet ALLES alleen hoeft te doen, verder een HELE LIEVE GROET VAN MIJ RAYMOND en probeer het fijne ernaar van in te zien en ben uiteraard zeer benieuwd naar al het moois wat je te vertellen hebt als je terug komt. Even kort morgen krijg ik BESTRALING ivm uitstraling groet groet groet

Irene

Lieffies, gelukkig zijn jullie zo lenig dat jullie de hele busrit op een peuterkrukje hebben door kunnen brengen :-). Zal niet vragen hoe jullie opgestaan zijn en hoe jullie de bus uit zijn gelopen, hihi.
Vliegende honden??? Klinkt 10 keer zo groot als een vleermuis! En die vind ik al zo eng. Grins. Dapper hoor dat jullie daar langs durven te lopen.
Meiden, veel plezier. Dikke kusssss

Henriette

Hoi, hoi, Rebecca en Marion. Wat een belevenissen. Letterlijk van alles wat. Ja, een afwisseling van wat het leven in feite meestal biedt. Door enge en moeilijke ritten genieten jullie toch wel. Er is geen andere weg. Hoe "donkerder het soms is des te meer je van het mooie kunt genieten kunt. Flores , het bloemeneiland, heb ik eens horen zeggen. Ik probeer me er iets bij voor te stellen en zie jullie nu geleidelijk aan tussen de prachtigste en kleurrijke bloemen lopen die zo heerlijk geuren. Geniet er samen maar weer van. Groetjes uit Mokum

Marjan

Hallo dames,
Wat een feest om jullie verhalen te lezen!
Marion, je hebt wel een bijzondere verjaardag gehad!
Hopelijk heb je mijn smsje ontvangen op je Indonesche sim....
Ik kijk al uit naar het vervolg van de reisverhalen!
XXX

Louke

Lieve dames, in gedachten zie ik jullie in de tropen rondlopen terwijl, hier in Amsterdam, een volgende stortbui nadert. De lucht is hartstikke grijs. Ik hoef voorlopig het dakterras geen water te geven. Moet juist weer bakjes legen, de planten kunnen nog steeds niet zwemmen. Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen, herinneringen aan mijn twee reizen naar Indonesie komen boven. De Borobudur bijv. gelukkig mocht ik, bij aanraking mijn wens nog wel doen Maar jullie zijn al weer verder. Alles in Indonesie gaat plan plan (langzaam) dus voor reizen en eiland hoppen moet je ook een hoop geduld hebben. Lastig als westerling. En dan jullie verhalen over de treinen en bussen. Hilarisch, maar je moet er niet tussen zitten in het middenpad. Petje af, dames. En blijf lekker genieten, dan genieten wij thuis ook weer mee.
Liefs van Louke