rebeccaenmarioninindonesie.reismee.nl

Van YogYakarta naar Soerabaya

he daar zijn we weer! Even tijd (wachten op de taxi naar het station) dus weer schrijven. de Borobudur gister was intens; een waar wereldwonder! Ons helemaal aan de 'wegen' gehouden om in aanmerking te komen voor voorspoed en zo ; dat betekende 5x de rondgang met de klok mee en stilgestaan bij de buddha (in stupa) waar je een wens kunt influisteren;vroeger proberen aan te raken maar wegens teveel slijtage kan dat niet meer. Daarna terug naar het hotel ; een tuk gedaan natuurlijk want we hadden er al een dagje opzitten! bij mij lukte dat aardig maar Marion had weer contact met Daan (vriend van haar die op Lombok woont) en moesten we weer beslissingen nemen dus overleg. Het reisschema ligt nu vast: vandaag dus op weg naar het Oosten van Java, Kalibaru en daar blijven we nu waarsch. 4nachten, gaan dan naar Bali, Denpasar, om vandaaruit te vliegen naar Flores(eiland verder naar het oosten). Daar blijven we dan een dag of 10 of 12 en gaan daarna een boottocht maken vanaf Floris naar Lombok(toeristentocht langs verschil. Eilandjes waaronder de Komodo, waar we varanen zullen gaan zien); tocht zal 2of3 dagen duren. Op Lombok woont die vriend van Marion met zijn gezin en Het idee is om daar een paar dagen te blijven. Op 1 of2 september gaan we dan naar Bali, proberen daar 2 overnachtingen te regelen en vliegen dan op 4 september terug naar Singapore (en dus naarNederland). Maar goed, vanochtend nog naar het paleis van de sultan geweest en over een uurtje weer 'ns met de trein nu naar Soerabaya , daar een overnachting vanwege de overstap naar Kalibaru. We zijn blij de grote steden dan achter ons te laten; vooral het verkeer is gigantisch aanwezig ( kwa geluid, stof, chaos en zo). De scooters hebben hier de overhand;alles en iedereen vervoert zich graag hiermee (goedkoop). We zien hele gezinnen langskomen;dus vaak pa, moe en 1of2 kinderen (de laatsten meestal zonder helm....). Maar ook de becak' s bepalen vaak het straatbeeld (we hebben te doen met die fietsers in die bloedhitte.....!). Aan de andere kant hebben we hier meestal wel een biertje kunnen kopen dus daar valt ook wat voor te zeggen nietwaar? Aangezien we zo op pad gaan, sluiten we de I-pod af. tot de volgende keer, liefs van ons, Marion en Rebecca

Reacties

Reacties

Annemie

Hallo Rebecca en zusje,

Top om via deze weg jullie reis ( een beetje) te kunnen volgen! Maakt me echt " niet " jaloers hoor!!!!!
Goed te lezen dat jullie vlucht goed is verlopen en dat jullie al flink de toerist hebben uitgehangen.
En als ik naar jullie reisschema kijk wordt het alleen maar beter; minder druk en toeristisch, daarentegen mooier en spectaculairder.
Denk zelf met weemoed terug aan Lombok en vooral Flores, wauw!!!
Geniet vooral verder van de rust, natuur, het lekkere eten en vooral van de mensen.

Gr. Annemie x

alida bakker

Wat maken jullie een jaloers makende reis, echt heel bijzonder! En wat fijn dat niet alles meteen vast ligt zodat het steeds een verrassing blijft hoe de reis zich gaat voegen! Geniet en kijk je ogen uit! Veel plezier samen. Liefs Alida.

Hanneke e.

Wouw, wat klinkt dat allemaal goed en indrukwekkend.
Ga weer lekker verder met reizen en genieten en dan lees ik graag weer je volgende blog.
groetjes
Hanneke

Carin

Ik kan mij moeilijk een voorstelling geven van hoe het er daar uitziet? maar ik reis wel met jullie mee en waan mij in de drukte en al het moois wat jullie zien en beleven, gaaf hoor!!! geniet ervan en doe voorzichtig!!!
Heel veel plezier en genot!! dikke groeten, XXXX liefs van mij...en Jan ( natuurlijk)

Chris en Pedro

Hé, wat een leuke verrassing, dit reisblog!
Erg leuk om al die prachtige belevenissen te lezen en zo nog meer mee te leven!
Geniet ervan en een dikke kus voor jullie allebei!

Tess

Hoi meiden, lgoed idee een reisblog. Kan ik jullie volgen en avonturen een beetje meebeleven. Maak me niet al te jaloers !!!!! Jullie reis ziet er prachtig uit. Pas goeed op jullie zelf en vooral heel erg genieteen!!!!!!!!!!!!! Liefs, Tess

Irene

Hoe leuk is dat? Een reisblog. Leuk om ff bij jullie te zijn in die totaal andere wereld.
Geniet... lieve kus

Otteline

Hoi Rebecca,
Leuk en zeer herkenbaar je verhaal. Wat is het toch een mooi land, hè. Veel plezier en geniet!
liefs en kus van Otteline

Ida

Hey meisjes!
Net terug van fietsvakantie en ik lees jullie overweldigende reiservaringen. En het is allemaal nog maar net begonnen. Klinkt supergoed. Ben blij dat de vliegreis is meegevallen, Rebec. Heb een heerlijke tijd daar en ik verheug me op de live verhalen straks!
Kus, Ida

Irene

In de gloria in de gloria in de gloriaaaaaaaaa, hieper de piep, hoeraaaaaaaaaaa hoeraaaaaaaaaaaaa hoeraaaaaaaaaa!!
Gefeliciteerd.
Hoe laat het nu bij jullie is!! Geen idee... Maar dat je al jarig bent is zeker... Dag lieve Marion, ik zal op je proosten.
Veel plezier nog met zijn 2tjes. Kusss

denise

hoi Rebecca en Marion die ik niet ken.
Als ik het goed begrijp ben je aardig door je vlieguren heen gekomen Rebecca. En die korte stukken vliegen kunnen je alleen maar helpen definitief van vliegangst af te komen!!! Zo werkt dat gewoon.
Ik vind het leuk iets van jullie reis on line mee te maken. Dat is smullen voor mij.
Maar daar genieten (met of zonder verslag) is het aller belangrijkste vind ik!
Rebecca liefs van Denise en lik van Djoema.
Marion een groet van Denise.

Annie

Wat leuk !! Dat ik nu ook jou kan volgen op jullie ,
Reis door Indonesië. Wat een belevenissen geweldig.
Net op tijd een Tablet gekocht.
Volgens mij ga je nog veel genieten en beleven.
Kijk nu al weer uit !! Naar je volgende blog. Liefs Annie

Bettie

Het lijkt me daar heel erg mooi, ik zie als ik me ogen dicht doe toch een beeld, waarschijnlijk niet de goede maar toch. Blij dat je de vliegreis goed hebt doorstaan. Moet zeggen, als ik de verhalen van de busreizen hoor daar krijg ik het zeer benauwd van. Hopenlijk vergaat jullie dit anders. Nog veel plezier. En tot het volgend verhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!