rebeccaenmarioninindonesie.reismee.nl

Via Singapore naar Java

hoi allemaal, Eindelijk dan een bericht vanuit Indonesie !!!!!!! Allereerst de vluchten natuurlijk, de 1e wat minder maar die lange van ruim 12 uur ging goed, echt goed!! Ik kon het helemaal van me afzetten. We zaten naast een Duitser (die al 10 jaar in Singapore woont) die lekker op zijn praatstoel zat . hij heeft ons goede tips gegeven. Het lastigste voor mij waren mijn onrustige benen;vreselijk! maar we hebben het overleeft (Marion vindt t vliegen helemaal niet boeiend). Singapore is 'n maffe stad; giga groot, hoog, schoon en veel ' speelse elementen' . We hebben tempels gezien, hebben bovenop 3 flatgebouwen op de 50e verdieping een rondwandeling gemaakt (wat een zeer byzondere indruk achterliet) hebben in The Raffles rondgelopen en een stukje van de buurt Little India gezien. toen weer naar t vliegveld, eerst naar Jakarta en 2u later door naar Semarang, midden Java. Hier kent Marion vrienden; een familie: vader en moeder van circa eind 60, dochter met manlief en hun kindje van 5 jaar oud. O ja, en vader heeft een tante Vera; wat een lieve familie; hartverwarmend, zeeeer goed voor ons zorgen (telkens met ons op pad) en het gezellig met ons maken. Ik ben door de kleine meid geadopteerd als oma (hand in hand lopen), telkens naar me kijken en me bij van alles betrekken; echt een schatje! Maar goed gisteren moesten we toch afscheid van elkaar nemen en dat was zowel voor Marion als voor mij best emotioneel; het jonge gezin had ons naar het station gebracht en dus ons uitgezwaaid. eenmaal in de trein kwamen we tussen de (andere) mensen en was het goed; best comfortabel en tof uitzicht. in Solo moesten we overstappen en toen kwamen we in een 'sprinter' te zitten; dus geen stoelnrs. En wel......500mensen (?) met ons die in die trein wilden/moesten! wij als laatsten erin dus in ieder geval verzekerd van sta-plaatsen.....Het was een toestand; jong en oud zittend in de gangpaden, bloedje heet, heet en heet! En dat zo,n 1,5uur achter elkaar (en in de paar stops die we hadden stapten er weer mensen in....). ook overleeft dus in yogjakarta aangekomen en naars het onderkomen waar we nu zitten en straks onze 2e nacht gaan beleven. het zal een korte worden want morgenochtend moeten we om 4.45u klaarstaan om naar de Borobordur te gaan ( en daar de zon zien op te komen). het zijn hier echt toeristische toestanden maar dat wisten we ook al wel. En hoewel druk; Yogjakarta is wel een aardige stad (universiteit) . we hebben zowaar vanmiddag in een becak gezeten (een zitje voor 2 die door een (doorgaans oud) mannetje vooruit gefietst wordt.....). We besloten maar dat dat mannetje dan in ieder geval rijst kon eten vandaag. We proberen telkens om zoveel mogelijk tussen locals te eten en dat lukt aardig; is ook erg lekker!!! Morgen dus nog 'n dagje toerist uithangen en overmorgen vertrekken we met de trein naar Soerabaija (tussenstop) om uiteindelijk helemaal in het oosten van Java terecht te komen (Kalibaru). Op dat plekje blijven we een dag of 3. Hopelijk is het dan weer mogelijk om jullie te schrijven. het is hier 6 uur later dan bij jullie dus hoogste tijd om ons bed op te zoeken (aangezien we zo gruwelijk vroeg op moeten). Heel veel goeds voor jullie en liefs van ons, Marion en RebeccaAC

Hanneke Emmerik

Wat fijn om een blogmail van je te krijgen met heerlijk levendige verhalen. Goed om te lezen dat het vliegen goed is gegaan, HELD!. ga lekker verder genieten en ik kijk uit naar de volgende belevenissen.
alle goeds! Hanneke Emmerik

Pa en Ma

Fijn dat jullie het zo gezellig hebben. We kijken uit naar het volgende reisverslag . Veel goeds Pa en Ma

Henriette van de Kamp

Wat een ervaringen die je nu al opgedaan hebt, Rebecca. Zo'n ander wereld waarin mensen op ons lijken maar dan met hun specifiek oosterse inslag . Mooi om dit te ontdekken en mee te kunnen maken. Geniet maar weer lekker verder

Frouwka en Henriette

Wat leuk dat jullie het zo fijn hebben. Groetjes, Frouwka

Eric

Hoi Rebecca,

Fijn om te horen dat het vliegen goed is gegaan :-)
Goede reis verder en ik ben benieuwd naar je
volgende reisverslag.

Groet, eric

Carin

Wat top om een reis verhaal te lezen! wat gaaf dat jullie het naar je zin hebben en zo genieten van al het moois en goeds! ik kijk uit naar jullie volgend verslag!! dikke kus XXXX van je zus...